Освітній веб-квест - педагогічна технологія, що включає в себе набір проблемних завдань з елементами рольової гри, для виконання яких потрібні ресурси Інтернету. Розробляються веб-квести для максимальної інтеграції Інтернету в різні навчальні предмети на різних рівнях навчання. Вони можуть охоплювати окрему проблему, навчальний предмет, тему, також можуть бути і межпредметными. Веб-квести можна використовувати для роботи з учнями, батьками, колегами.

Освітній веб-квест - це сайт або блог в Інтернеті, з яким працюють учасники освітнього процесу, виконуючи ту чи іншу задачу (Биховський Я. С.).

Залежно від  завдання, веб-квести можуть бути як короткотривалими, наприклад, для поглиблення і розширення певних понять, так і довготривалими, в такому випадку вони слугують для узагальнень, поглиблення знань з певної теми.

Веб-квест складається з набору завдань, виконуючи які, учасник рухається до певної мети. Тільки при правильному виконанні одного завдання учасник може отримати «ключик», що відкриває наступну дверку до нового етапу. Завдання можуть бути різними: від створення презентації, розповіді до аналітичної задачі, дедуктивного розслідування.

Биховський Я. С. вказував, що робота над завданнями веб-квесту ставить учасників в діяльнісну позицію, змушує аналізувати ситуацію, варіанти дій, запропонованих іншими, пропонувати свої способи дій, шукати об'єкти на підставі запропонованих окремих ознак - все це сприяє засвоєнню нових форм і практик без прямої їх передачі.

У підсумку, при проходженні всього веб-квесту в учасників відбувається повне осмислення теми чи завдання, що лежить в основі веб-квесту, вони набувають нових знань, відпрацьовуються навички.